Pages

Tuesday, June 14, 2011

Thank U Little Miss Travelistah

Holla readers.. New entry..finally. Rupanya bila tengok balik dashboard aku nie punya lah banyak entri kepam. Semua nyer buat separuh jalan. Sudahnya, blog sendiri terabai dan terkapai kapai... Salah siapa "Mereka dan keluarga mereka"


Entri kali nie adalah entri berbesar hati sebenarnya. Sesungguhnya aku sangat hijau dalam dunia berblogging nie. Bukan ape sekadar mencuba sesuatu yang baru. Ilmu berblog nieh mmg lansung tak penuh di dada. Tetapi kalau ilmu membaca blog orang lain mmg aku expert. Dari dulu aku mmg pembaca blog tegar.. membeli online tak payah ckp lah..... memang ratu. 

Kadang kadang aku boleh saje saje gatal tangan untuk google tajuk yang aku nak carik, then dari hasil carian tuh kalau ader blog2 menarik, mmg akan diterjah dan follow. Sehinggalah satu hari tuh aku mencari "travelogue". Sesudah mengoogle, aku terjumpa satu blog yang baru mula beroperasi. entri dia pun baru 2. follower pun 2 orang je kalau tak silap. Tetapi aku suka baca entri yang dibuat. Semenjak hari tuh tidak pernah ketinggalan membaca entri entri bernas si blogger berkenaan. Cerita-cerita, gambar-gambar dan tips tips yang diberikan mmg best!. Sehinggalah pada suatu hari aku kena pergi "outstation " dan ketinggalan untuk membaca entri entri baru....


Bila kembali ke rumah, benda pertama ialah menerjah ke alam maya. Ye lah kekadang kita outstation tempat yang out reach sampai sangap takder tenet. Sedang mem "browse" blog list untuk membaca latest latest entri dari blogger2 lain, terbaca pulak latest entri dari blog travelistah nie..


Blooger ni namanya Zura Ahmad. Writing dia sangat santai. Korang tak payah nak crack kepala baca teruk teruk. Dan bagi orang yang suka berjalan macam aku nie, travelogue macam nie mmg menjadi pujaan hati ku. Selalunya travelogue yang aku baca semuanya dalam bahasa omputih tak pun france. Tapi tulisan blogger travelista nie dalam bahasa kita. Selain mengujakan, blog nie memberi banyak tips untuk bakal2 travellers. WOW!

Ok berbalik kepada citer aku tadik,Selepas berhari tidak online kerana di luar kawasan, aku balik menerjah pc kesayangan dan meng-hupdate dirik aku dengan isu2 semasa. kebetulan singgah di blog travelistah yang comey nie. Baca punya baca sekali aku terpana... "Mak aiih dah pergi Paris dah budak nieh"



Oleh kerana teruja dengan entri Paris dia, aku terus menyatakan keterujaan sebab dia dah pi Paris. Sedangkan mak nie baru berangan tulis itenery utk 3 hari  Europe Tour . Plan nyer mmg nak pi tahun nie tapi rasenyer nyer kena pi tahun depan atau selepas aku masuk DPA. hadoi lama nyer... Master degree pun tak habis belajar lagi, ada hati nak pergi berjalan jalan... 


Haahaha Tak sangka pulak si Zura ada buat contest. Terkejut terkasima mak. Usaha diteruskan untuk meneruskan baca entry entry yang tertinggal. Rupanya bukan lah contest tapi free gift untuk readers travelistah. Cuma aku nie tercepat sikit dari orang lain bubuh comment(dek kerana keterujaan tadik) tuh yang dapat hadiah. Terima kasih Zura XOXO...

Pink eiffle for me!
 Bukan itu sahaja...

ada baucer beauty treatment worth RM100! WWOOWW~
Oh thanks again Zura dear, hope u will have time to drop by and read this entry. Specially dedicated for YoU


Hugs and kisess

NN

1 comment:

  1. Aww... u are so sweet! Thank you Niniey for this entry and keep on blogging!

    xoxo,
    Z.

    ReplyDelete