Pages

Tuesday, July 24, 2012

Selamatkan Maryam

Assalamualaikum, Holla readers..long time no see kan? hope uolls doing well with Allah's blessing insya allah. How's your ramadhan so far..?

Alhamdulillah sudah 4 hari kita berpuasa, makanya  raya makin dekat sedare sedare.. teheee :) tapi bukan itu yang perlu kita fikirkan. Sebaiknya kita perlu lebih mendekatkan diri dengan Sang Pencipta di bulan penuh rahmat bagi ummat Nabi Muhammad S.A.W. Saya tidak merancang untuk berceloteh keagamaan di sini tetapi ingin berkongsi pendapat tentang perubahan perubahan yang baik dalam menuju jalan Allah yang sebenar dan cabaran yang besar menanti.

Saya terpanggil untuk menulis hari ini kerana secara tidak sengaja menonton video yang menyayat hati. Sayu rasenye.. Kisah murtad umat islam di asia tenggara ni makin menjadi jadik.. Ingatkan negara kita sahaja yang sarat dengan kes macam nie rupanya negara jiran juga menghadapi masalah yang sama. But they are one step ahead dari kita. Diaorang sudah melancarkan misi untuk memperbaiki keadaan dan menyelamatkan islam bagi berjuta umat di indonesia. So guys, watch  and learn.. Insyaallah kita juga boleh melakukan perkara yang sama untuk Malaysia




Yours truly,
 

1 comment: