Pages

Wednesday, July 03, 2013

+Say NO to WIG HIJAB INSTANT

Assalamualaikum w.b.t

Holla readers.

Semoga semua sahabat dalam keadaan yang baik dan bermanfaat hendaknya. Sekali lagi saya sebagai blogger yang tidak tegar ingin melayangkan beberapa baris ayat bagi mengisi kekosongan incik Blog.

Tidak seperti selalu, perjalanan ke pejabat hari ini sangat menyenangkan. Sampai di office lebih awal daripada biasa, seawal 7.30 pagi. Padahal masuk keje 8.30 pagi. Kalaulah hari-hari boleh sampai waktu yang lebih awal macam hari ni, alangkah bersyukurnya aku.

Anyway, sesampai di office, sempatlah bukak email peribadi. Selalu bukak email kat iphong je dan mengabaikan email2 yang lara selain emel orang nak BOOK MAKEUP dengan mak.. ahaks..

Ada satu emel menarik perhatian. Actually email ni dah lama tapi baru sempat nak bukak. One of my friend sent me few pictures and ask my opinion. If only I can snap my face expression while looking at these pictures.




Mak superb terkejut nok (hamboi!!Terus nak keluar ayat memondan). Fesyen hijab terbaru katanya, menyerupai Wig ataupun rambut palsu. Untuk gambar kedua adalah rekaan gaya hijab dengan tudung bawal untuk nampak macam ala ala gadis Paris! Auuw!!! 
 
Dengan kekuatan iman saya yang senipis bawang inilah juga, saya ingin mengambil peluang ini untuk katakan TIDAK kepada WIG HIJAB INSTANT. NO NO NO. Ladies, this wig hijab has been everywhere on facebook the past few days and I want to know what you think of it.  Berfesyen tiada salah tetapi jangan lah sampai kita mengubah makna sebenar sesuatu hukum. Setelah digugel, ternyata ianya inovasi dari negara seberang.. NAY! This just basically defeats the purpose…..wearing this would practically take me right back to my pre-hijab days, which is NOT something I wish for. Things like this are meant to damage the psyche and self-esteem of Muslimahs.
 
Saya sedar saya juga masih tidak sempurna pemakaiannya, masih belajar dan berusaha untuk berubah ke arah kebaikan. Dari sehari ke sehari, saya cuba perbaiki diri untuk ke arah lebih baik. Sangat berharap dalam perjalanan saya dimasa hadapan, tidak diduga dengan perkara perkara sebegini.. Insya Allah.

tudung feveret kak ton sekarang
Sama sama kita doakan yang terbaik untuk semua muslimah kita. Insya Allah

comey jugak tudung kak tin !

 
 
Take care Darlings. Ma'a Salama :)
 
 

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. setuju sangat... adalah baik jangan disalahgunakan kebebasan berhijab :)

    ReplyDelete