Pages

Wednesday, August 11, 2010

Barakah Ramadhan Terbukti....Terima Kasih Ya Allah

Hari nie, hari pertama umat malaysia menyambut Ramadhan Al Mubarak dengan penuh kesyukuran. Semalam ketika ramai umat islam menjalankan ibadat terawikh, aku masih dalam perjalanan pulang ke rumah selepas menjalani kelas master ku... Tapi walaupun semalam aku tak cemerlang dalam menyambut kedatangan Ramadhan yang penuh baraqah...aku sangat terharu apabila membaca sebuah artikel yang menuntun jiwa.

Comel kan ayat bunga bunga dari tuan tanah..tulah banyak sgt baca cerpen2 dan novel2 tangkap cintan...kan dah merepek.. Btw, berbalik pada cerita di atas, aku terbaca artikel dalam akhbar Harian Metro 10 Ogos page 20

"Saya tak Peduli Kritikan"-Datuk Bandar New York,Micheal Bloomberg

Kecaman Hebat tak jejas Ketegasan Datuk Bandar New York bina masjid di tapak Pusat Dagangan Dunia

ini adalah hadiah Ramadhan yang bagi aku sangat menusuk kalbu... cuba korang bayangkan..di tengah2 musim penduduk dunia mengecam islam sebagai agama pengganas..dan tempat kejadian dimana World Trade Centre dikatakan Ranap akibat perbuatan pengganas islam... akan dibina satu Rumah Allah yang sangat besar dan Perkara ini mendapat liputan seluruh dunia. Plus pembinaan masjid yang mendapat kecaman ini dipertahankan oleh seorang yang bukan islam (tak tahu lah kalau Bloomberg ni sebenarnya islam) Tapi kalau dia seorang islam, alangkah bagusnya...tapi kalau bloomberg nie non muslims, aku mmg salute 200% pasal dia menggunakan kuasa yang ade pada tangan dia untuk menegakkan hak sesama manusia. Masalah yang digembar gemburkan adalah pembinaan masjid kat tapak Gound Zero


tapak ground zero yang digezetkan untuk Pusat Kebudayaan Islam New York
(sumber: Pakcik Google)

Yang best nye..setelah meluncur kat rumah pakcik Google, banyak gambar protes2 yang boleh dilihat..biasalah orang tak leh terima hakikat. Check this out>>





Susah nak kata... korang nilai sendirik lah eh..... tapi ape ape pun...... aku nak share gambar Datuk Bandar New York yang sedikit sebanyak berani membuka mata dunia dengan menggunakan kuasa dia. Rilex lah..dia hanya menjalankan tugas dia

Mayor Micheal Bloomberg
(sumber: Pakcik Google)

Hensem tak? sebab dia buat baik..aku puji lah encem sikit.....jgn lepas nie dia buat naya balik kat orang islam...mmg tak selamat lah hidup ko Tuan mayor...

Tuan Bloomberg in action

Full article korang boleh baca metro sendirik atau boleh godek godek kat sini
http://www.nydailynews.com/blogs/dailypolitics/2010/08/bloomberg-stands-up-for-mosque.html

Semoga Ramadhan Kali ini Lebih Indah untuk kita Semua...Amin..... Selamat Berpuasa Semua!

Hasta Pronto

XoXo

0 comments:

Post a Comment