Pages

Sunday, August 29, 2010

National Library...... here i come


Hola reader.....sudah lama nggak ketemu...(wah  sejak bila guna bahasa indon)....simpang lah...ok ok hari nie aku ade satu benda nak citer...

Muka tak sabar nak pi Library..
Buat penghuni- penghuni KL yang selalu atau pernah ke National Library mesti dah tahu perkembangan terbaru National Library.Sampai lah satu hari nie bila aku nie dah jadiik student balik + plus study in KL...perlulah merapatkan drik ke library...alasan nya senang..asgmnt yang memuncak...aduh sakit kepala....tetapi seingat aku...kali terakhir aku menjejakkan kai ke natioal library adalah pada tahun 1992...when i was 8 kalau tak silap....wow..almost 18 years since then...ok cut off the history..nak jadikkan cerita aku pun pegi last saturday dengan syeira...my sister..yang kelakar nye..setahu aku nak masuk library kena pakai kad...hmmm dah 18 tahun...kad library aku pun ntah kemana.....yang best nyer..aku masuk lah menuju ke kaunter...dengan harapan nak buat kad baru.....isi borang macam nak buat nak buat Kad baru
Aksi propa ketika sampai library selepas 18 tahun...
Setelah aku memanjangkan borang aku ke kaunter...tetiba akak kaunter tuh pun cakap..."dik, awak nie pernah ader kad yer dulu...."aku kaget lagi terkejut. Fes, dia panggil aku "adik"...wah maybe aku nampak sangat muda...Wah and second, mane dia tahu aku ader kad duluk...?..So memang penyamaran aku tak jadik lah..aku ingat kan dapat lah buat kad baru..so tak payah bayar....tak sangka data aku yang dekat suku abad pun dia simpan...Yelah name pun Library kan.....so tak pasal pasal aku kena bayar 5 hinggit.-caj untuk renew Kad....So akak kaunter tuh pun cakap lagi....."dik mintak IC..." Wah adik lagi...tersipu sipu aku malu nak kuarkan IC aku...akak kaunter yang Berdedikasi pun meng Key-in beberpa info kedalam pc n tadaaa...dah siap Prosesnya...akak kaunter pun return my IC dan tersenyum..terima kasih ...sila datang lagi....

Aku pun tersenyum juga tapi dalam masa yang sama..aku pun tunggu kad library aku yang telah ku renew tadik...asal akak kaunter nie tak bagi2? or aku kena seminggu tunggu baru kad siap....akak kaunter macam dah tak nak layan aku....ooohh kaget nie...nak tanya ke tak nieh..?   So aku buat muka selamber je tanya akak kaunter tadik..."Kak kad saya mane?  akak kaunter tadik muka dah kebiru biruan....sambil menjawab"sekarang dah tak guna kad dah dik...kita guna IC...dah lama dah tak guna kad...." Ya ampun..muka aku nie macm nak simpan masuk dalam poket seluar....MALUNYER...tuhan sajer yang tahu....my God....hish..maintain senyum,aku pun cepat2 belah darik kaunter puaka tuh.... dah lah bulan puase..dapat malu selepuk....Oh no.....

Gedik gedik terus naik tempat baca tingkat 3..mase sampai pukul 945 pagi..mane der orang...library tuh dah macam bapak aku yang punyer...Wah...aku pun sakan pi carik buku2 yang KONONnya boleh membantu aku dalam asgmnt yang menompok nompok....and syeira...stay kat meja sebab dia dah siap2 bawak kerja sekolah dia...huhu...oh ye dalam library tak leh bawak camera..so aku amik gambar curik2....mane yang sempat...
Syeira propa belajar nieh...

Hep..jangan bising dalm library ok

Dalam banyak2 menda aku tertarik dengan satu buka architechture( boleh tak lari topik dari buku yang nak buat asgmnt....) aku terlupa yang aku datang nak buat asgmnt communication..tapi aku pi amik buku architechture...khusyuk giler aku baca buku tuh....tajuk dia The Loft...
terlampau khusyuk.....

Buku2 yang sepatutnyer aku bace
Tapi sebab terlampau sejuk dalam library aku pun amibik keputusan untuk buat aktiviti jalan2....tengok tengok kawasn macam YB...and melihat keletah "budak-budak" zaman sekarang pegi library....pakaian tuh macam nak pi Pavilion....adoi sakit mate mak..... pastuh...library tuh dah jadik tempat discussion..walaupun masing2 cakap tak kuat tapi kalau dah seratus orang bercakap serentak...tak ker serabut.....? tetiba sedang aku berjalan...aku kembali ke meja...aku nampak pari pari.....iye pari pari macam dalam filem Duhai si pari pari lakonan Liyana Jasmin dan Que haidar.....

oh tidak.... again i met a fashion victim.......

Duhai Si Pari Pari yang aku jumpa..(P/s:gambar curik)
Dalam banyak banyak baju yang ade kat dunia nie..boleh si budak pompuan nie pakai putih dari tudung smapai kasut....mmg mati2 aku ingat ader pari2 datang malaysia.....wah sekali nanti bila aku tanya nama dia ...kot kot lah dia jawab..."Nama saya pari kak!"...ohh horror....tak bermakna u girls pakai baju putih top to toe tuh...u alls nampak suci dan innocent....salah tema lah dik...kesian aku tengok..

Basically itulah pengalaman aku kat National Library...oleh kerana bulan puasa..library tutup 430 pm...biaselah tuh starndard arr...oh yeah..kalau korang nak tahu...main building nieh tak pinjam pinjam buku ok...kalau nak pinjam..kena pi kat belakang library nie....ade satu lagi bangunan untuk Pinjaman sahaja...harap tips ini membantu untuk sesape yang dah lama tak pegi national Library


see ya

Hasta Pronto

xoxo

0 comments:

Post a Comment