Pages

Friday, October 15, 2010

| Teater Muzikal Tun Mahathir |

Hola readers.. Selepas 2 entries in a row semalam,  hari jumaat yang indah ini pulak aku seperti ketandusan idea untuk berkarya... Bukan nyer aper, sekadar berkongsi cerita perjalanan hidup aku yang tak seberapa lah kan...

Tapi setelah digodek2 folder gambar kat Miss Morning nieh.. baru teringat ade satu benda yang aku lupa nak sharing dengan u olls... kenangan di Teater Muzikal Tun Mahathir. TERbaik wok....

Gedik2 amik gambar backdrop kononnya..
Aku pergi nonton teater bersama kaum kerabat aku...cuma ayahanda dan daniel je yang meninggalkan diri di rumah. Basically... Jalan cerita teater nie macam agak mendatar sebab mostly menceritakan tentang latar background Tun Mahathir dari dia mula lahir dan mendapat nama "Mahathir" sehinggalah dia step down dari kerusi PM.

Bercanda sebelum loceng istana budaya bunyik

aku propa dalam panggung

kakak aku pun propa sebelum lampu panggung ditutup
Kakak aku siap tertido untuk beberapa scenes...katanya tak biasa pergi tengok teater... aku pun sempat menguap jugak tapi hanya untuk beberapa scenes yang aku rase patut tak payah diceritakan dalam teater nie cos sebagai penonton(chewah ...aku bercakap dan menulis dalam nada pengkritik teater yer...sila kagum) kita nak tengok action dan drama yang plotnya boleh menggerakkan hati dan menyentuh perasaan.

Impersonate Both Tun's


Scene paling best adalah scene mahatahir dengan Kawan dia( Zizan Nin dan Qhaud AF7) kena pergi lekat poster pada malam hari dan takut kantoi dengan British pada mase yang sama. terbaik wok.. Sampai hari nie lawak diaorang tuh disebut2 kat rumah...


~The Line Ups~

Bagi korang2 yang tak sempat nak pi tengok....rugi gak lahh..sebab nie satu2 teater tokoh tempatan yang dibuat semasa tuan punyer badan masih ada dengan kita.... [muaahhhahahaha hebat gak ayat aku].


Seterusnya...sila Layannn jer gambar2 propa dibawah

 
syeira dan Erra....
hehehe...(p.s:Zizan sangat Chumel!!)

Propa dengan patung jap...
Ape2 pun... teater nie memang best..aku bagi 7 bintang (sambil memetik bintang2 di ufuk timur) untuk team production... Well Done guys.....ngee~~

Ok babai....

Hasta Pronto


0 comments:

Post a Comment