Pages

Tuesday, December 28, 2010

Ada Apa dengan MRR2?

Holla readers, Sebelum blog ku ini bersawang adalah lebih bagus untuk publish entri entri terperam yang ada heritage value oleh kerana tempoh pengeraman itu lebih lama dari entri yang lain lain. Baiklah entri kali nie adalah mengenai MRR2.

MRR2? mesti korang rase macam apehal pulak minah nie nak cerita pasal jalanraya. Sengal jugak lah kan nak citer jalan MRR2 tapi hampir 50% umur aku sejak tahun 2006 sehingga kini, dihabiskan dengan berada lebih kurang 4 jam (sometime lebih) di atas jalanraya. Kenapa? Sebab ini adalah main road untuk aku ulang alik Setapak-Putrajaya. Gigih kan? yer aku mmg gigih cuma kekadang termakan perasaan jugak dengan MRR2 nie. Kalau nak dikira dari segi skill mengutuk drebar2 lain atas jalan atau pun skill memaki hamun dalam 5 bahasa, aku dah sampai tahap professional. Kalaulah dikira dengan kedut2 muka nie hasil caci makian yang dibuat setiap hari mmg lah banyak cuma dengan pemakaian krim anti penuaan yang bernilai ratusan ringgit, barulah aku dapat mengekalkan keremajaan aku(auuw!)

Pada satu hari tu aku sampai opis sangat lambat sampai merah tau punch card i. Padahal keluar rumah 6.30 pagi sebab hajat hati nak beli nasi lemak makcik Esso [nasi Lemak dia belum 7.30 dah sold out] Kalau bajet jalan MRR2 tuh smooth sailing 7.30 pagi aku boleh terpacak dekat opis sambil bancuh nescafe. Tapi pada hari itu, haram kejadah betul.
mase nie dah 7.30 pagi dan aku masih stuck di...?

berada di Pandan Indah..Gerram giler
Tak tahu lah ader ape kat depan. Masalah nyer kenapa both side pun tak gerak?
Dah sampai depan sikit, frust sebab tak tahu sebab ape boleh jemmed teruk...huh!
 MRR2 mmg lah teruk kalau dia jemmed sampai tak berjalan sebab bagi aku kalau kete still bergerak maksudnya tak lah jemmed sangat. Tapi kalau journey nak gi opis aku sangat lama dan kalau dikira ikut jam, macam boleh sampai Ipoh ape kejadahnya?.

Sehari sebelum krismas dan minggu terakhir 2010 nie, MRR2 sangat mengagumkan. Aku keluar rumah 7.45 pagi dan sampai opis 8.15 pagi. Sangat tak percaya kan.... kan best kalau setiap hari orang bercuti krismas.... Tak lah sakit hati sangat bawak kete.... huhu.

To MRR2.....; jangan pernah ader TOLL tau. Aku nak guna khidmat  kau lama lagi nieh hehehe

adios

1 comment: