Pages

Tuesday, December 14, 2010

Silver Lining in My Cloud

Hola readers, Sudah bersiap sedia dengan entri2 MEGA dari tuan tanah? Hahaha takder lah megah sangat Entry MEGA mak, cuma boleh lah dari takder lansung kan.... SO here's My MEGA MOVIE...eh MEGA STORY...

Kalau korang bace previous entries, kebanyakkan kata2 menunjukkan sangat banyak penyakit hati yang berlaku didalam jiwa aku yang separuh kacau... Otak aku nie agaknyer kalau boleh bercakap..dah lama dia nak muntah tergolek golek...(serius betul bunyik nyer) The thing is.. aku tak banyak luah kat orang tapi kat pintu bilik dan bantal busuk selalu kena sepak terajang lah.... [MUAHAHAHA]<---gelak yang sangat J A H A T

Macam nie rasenyer ( gambar pakcik gugel yg sponser)

Tapi mungkin betul Lah setiap kejadian yang menyusahkan pasti ader cahaya yang menanti(tak tahu ayat saper nie main quote jer) Tapi mase dulu dulu, aku pernah belajar tafsir... antara ayat yang sering memberi motivasi kepada aku adalah ayat dari Surah Ash Syarh (94:5,6)


Dalam Quran pun ader sebut setiap kesusahan akan disertai dengan kemudahan. Malah tuhan menegaskan 2 kali dalam surahnya mengatakan setiap kesusahan PASTI ada kesenangan. Kalau ayat manusia mungkin kita boleh sangsi tapi kalamullah adalah 200% diyakini. Harap segala dugaan yang datang nie bukan untuk sia sia. Setap kali down, uOOlls boleh baca ayat nie. Mase Zaman Rasulullah pun, tuhan turunkan untuk menenangkan hati rasulnya yang gundah ketika berjuang. (ini semua yang diajar mase kat Kelas dulu)...

I think all my pain is paid OFF


SO u olls yang sedang dilanda kesusahan dan kegundahan, bersabarlah. There is always a silver lining behind every cloud. Bergembiralah kerana ujian itu sebenarnya adalah Hadiah dari Tuhan (in advance)...

 P/s: Mulai hari ini saya akan bekerja dengan lebih kuat untuk Rakyat....
Jojo punya Landasan Kerjaya(pic source: mummy adam to Jojo's wall)

Cheers

0 comments:

Post a Comment