Pages

Wednesday, December 22, 2010

The Wedding Galore [PART 1]

Holla readers... como dias? Eh eh berbahasa basi plak di pagi hari. Banyak dah berlaku tapi tak tercatat.. Maklumlah buat buat busy keje(padahal...?)  N3 kali nie adalah entri2 yg membawa sinar kebahagiaan..(Wah!!) Its nearly end of the year and Its Wedding Galore Everybody


Aku rase bukan aku jer yang hadapi bende nie tapi macam semua orang pun rase. Asal jer start cuti sekolah, marathon kenduri kawen kawan2 dan sanak saudara  pun bermula. Mana tak nya, setiap sabtu ahad berderet invitation card menunggu. Dari segi cost, BUKAN LAH SAVE SANGAT PUN tapi dari segi diet amat membunuh hati dan sanubari bila mata aku nieh start nak carik pasal dengan mesin penimbang. Rase nak hempuk jer mesin penimbang kat dinding... Kalau tak datang, kengkawan lah pulak.. tapi badan rase macam nak pecah 10 sebab nak pi 10 wedding. Mama aku pulak siap jadik psycho. Boleh plak dia kata “kalau kita tak pi wedding orang, nanti wedding awak tuh bersanding lah sengsorang” Giler psycho tak Mama aku nieh? Aku pulak banyak ISU bila nak pi kenduri kawen...

S A T U
B    Bila pergi kenduri mesti ader masalah “Nak bagi hadiah ape ek?” –dah jenuh memikir nak beli hadiah untuk pengantin sampai sempat kena migrain.
·          
      D U A
      Bila dah nak pergi kenduri kawen mesti ader masalah “ Nak pakai baju ape?”-siap kalau ader request darik pengantin suh pakai warna tema majlis- migrain kuasa dua dah aku nieh.
·          
      T I G A
      Bila nak pergi kenduri kawen mesti ader masalah “nak pi dengan saper” –dah lah driver aku nie asyik busy jer sabtu ahad so terpaksa lah datin seri nieh mencari kengkawan yang sudi mengambik datin di rumah- ini belum masuk lagi kes kengkawan gaduh nak suh aku naik keta diaorang-migrain kuasa tiga dah..
·        
            E M P A T
           Bila dapat 3 invitation pada hari yang sama “mana satu nak pergi dulu”- kena pulak invitation tuh satu kat kedah satu kat perak dan satu kat KL- mase nie serius aku nak beli private HELI untuk kegunaan pi kenduri-migrain kuasa empat.
·          
      L I M A
      Bila dah sampai kenduri kawen, “korang mula jumpa kengkawan sekolah lama, ataupun kengkawan Uni yang dah lama tak jumpa ataupun terjumpa pulak girlfren baru yang datang berpelok tangan dengan Ex boyfren korang” –mase nie aku rase nak jadik DIVA pun ader tapi sebab aku nak impian jadik wakil rakyat so aku berlagak macam YB lah pi tegur orang lain walaupun kamoo2 buat2 tak kenal Mak yang Diva nie-mmg rase nak migrain tapi dah sempat makan panadol supaya nampak vouge depan orang.

       E N A M
·      Bila nak ambik makanan, aku konfius, “nak amik nasik banyak ker sikit- amik sikit-lapar, amik banyak-pelahap pulak nampaknyer-tapi hadiah dah bagi dekat 50 hinggit camner? Kena makan 5 pinggan ker? Hehehe

      T U J U H
·          Selesai satu majlis dan nak balik, “mestilah berbudi bahasa dengan tuan rumah”, so terkedek kedek jalan macam itik pulang petang sambil mengenalpasti sasaran mane satu mak pengantin so that boleh lah nak berbahasa basi untuk minta dirik. Dalam masa yang sama konon nak market diri sendirik yang single so kalau ader mak mertua Wannabe kat situ tengah lalu lalang boleh lah dia mark muka aku sesiap(huhu statement tak boleh blah)- sekali mak pengantin sound direct kat muka-kamoo nie bila lagi? Pergi salam pengantin tuh lama2 sikit biar berjangkit- aku terkedu sampai sudah tanpa jawapan.

     Dengan entri yang penuh dengan perkataan, aku dengan ini ingin mengucapkan Selamat Pengantin Baru buat kawan kawan yang telah meninggalkan zaman bujang mereka bersama insan tersayang... Semoga bahagia dan rahmat tuhan bersama kalian.. ameenn 
    

ISmaniza(mok) and Wifey
   photo Credit: FB Ismaniza

Wan Nadiah and Hubby
photo credit: FB Wan Nadiah

Kak Wanie and Hubby
photo credit: FB Wanie Yazid

Sofia and Hubby
Photo Credit: FB Jaja Khuzaimah

Nana (Liyana) with Hubby
Photo Credit: Me!


  

0 comments:

Post a Comment